- Perkhidmatan dan kemudahan di Bilik Rujukan Elektronik (BRE) hanya untuk pelajar dan kakitangan UPM sahaja. Pelajar/Kakitangan perlu memasukkan ID (No. Matrik) dan Kata Laluan (No. Matrik) untuk menggunakan perkhidmatan komputer ini.

- Sekiranya pengguna mempunyai masalah semasa menggunakan komputer di BRE, pengguna boleh mengisi Borang Aduan Perkhidmatan BRE di pautan ini - https://forms.gle/v1mZ4wvwZ6bv5ynNA.
- Had masa akses Internet adalah sembilan (9) jam sehari kepada setiap pengguna.
- Penggunaan komputer internet diutamakan untuk tujuan pembelajaran dan penyelidikan sahaja.
- Pengguna dilarang melawat laman web berunsur lucah dan sensitif.
- Hanya seorang pengguna sahaja dibenarkan mengguna setiap komputer pada satu-satu masa.
- Pihak PSAS menghormati hak peribadi setiap pengguna. Walau bagaimanapun, pihak kami juga berhak untuk memantau penggunaan internet bagi memastikan semua peraturan dipatuhi.
- Pihak PSAS tidak bertanggungjawab kepada keselamatan pertukaran maklumat atau transaksi yang dibuat melalui internet.
- Sila berhubung dan dapatkan bantuan dengan Pegawai PSAS Kaunter Pinjaman sekiranya diperlukan.
- Pengguna tidak dibenarkan mengubah/mengalih perkakasan komputer/perabot.
- Pengguna tidak boleh menggunakan program perisian mereka sendiri untuk mengelakkan virus. Pengguna juga perlu memastikan peranti storan bebas dari virus.
- Akta Hak Cipta melarang sebarang penyalinan atau pengedaran bahan yang dilindungi oleh akta berkenaan.Segala tanggungjawab yang terbit dari penyalahgunaan Hakcipta atau sebarang penyalahgunaan adalah ditanggung oleh pengguna.
- Pelanggaran atau ketidakpatuhan pengguna kepada peraturan-peraturan di atas / peraturan umum perpustakaan boleh menyebabkan pengguna dikenakan salah satu daripada tindakan-tindakan
berikut :
- Digantung serta merta daripada mendapatkan semua kemudahan perkhidmatan di Bahagian Rujukan Elektronik
- Digantung keahlian perpustakaan selama 4 minggu
- Digantung keahlian perpustakaan selama 8 minggu untuk kesalahan kali ke 2
- Digantung keahlian perpustakaan selama satu semster bagi kesalahan kali seterusnya
- Denda tidak melebihi RM200.00
- Memaklumkan kepada Timbalan Naib Canselor Hal Ehwal Pelajar dan Alumni
WAKTU PERKHIDMATAN |
HARI |
SEMESTER |
CUTI SEMESTER |
Isnin - Jumaat |
8.30 pagi - 10.30 malam |
8.30 pagi - 5.00 petang |
Sabtu (minggu ke 2 dan 4) dan Ahad |
8.30 pagi - 3.30 petang |
Tutup |
Cuti Umum |
Tutup |
Tutup |

Kemaskini:: 10/11/2022 [muizzudin]
PERKONGSIAN MEDIA